Åsikt - Ridlärare.

Det mitt största problem är med ridlärare , det är att dom inte säger till iaf man använder sporrar fel , eller att man drar i munnen på hästen och sågar. Det stör jag mig på att dom inte säger till . Själv skulle jag inte våga säga typ : SLUTA SÅGA! jag skulle nog bara säga , var försiktig så du inte drar i munnen . Jag skulle tycka det är typ en plåga för djuren iaf ryttaren drar i munnen eller använder sporrar fel. Själv tycker jag att jag typ plågar Spot , eller jag känner det för jag brukar typ ta till med spöt iaf han segar lite . Men jag blir verkligen GALEN på när folk drar i munnen och piskar dom som satan. Jag har sett myycket folk som gör sånna saker. Och det är verkligen hemskt.




 


                               




Här kan du även se hur hästen reagerar på när du piskar!


http://www.youtube.com/watch?v=PMfcc0hzGMU&feature=player_embedded




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0