Dagen i stallet med brudarna!

Hejsan hejsan idag var jag i stallet med bästa brudarna. Milla och isabel<33 När vi kom till stallet på morgonen började vi med att smörja. Jag smörjde Sadel samt tränsett. Dock vart tränsset lite nogrannare för det plockade jag i sär. Det vart lite krongel i mitt huvud med hur jag skulle sätta bette men det kom jag på ganska nsabbt med lite tänkade. Även med tyglarna var det lite knas för Zello har liksom sådanna tyglar som man ska ha knäppet in åt! Men det löste jag också. Jag vred och vände till jag kom rätt dock fick jag lite hjälp i kanten. Men men efter en lång stund i smörj rummet så gick vi ut och hängde in träns samt sadeln.
-
När det var gjort så fick vi gå upp och äta eller det var bara milla som åt mat. Men isabel och jag iaf jag satt och tjockade godis. Sedan flöt dagen på som vanligt fast vi lekte lite lekar HIHIHHI och seda fick vi hjälpa till att ta in ponnysarna från hagen. Dem var så söta som vanligt. Idag tog jag in Zello pello och layla. Hon var faktist jätte snäll jag har trott att hon ska sparka mig så jag har undvikgt henne. Men hon var inte faligare än någon annan häst. När ponnysarna hade ätigt upp (typ alla utom Dante och Rubii) så gick jag till Zello och vände han och rycktade han. Ja det här var ju dagen istallet typ. Men efter pappa hade kört hem isabel och milla så fixade vi så att vi tre fick g¨på resturang. Det var en kina resturang i sentrum där vi satt till klockan halv 9. Ja detta var en trevlig dag men bilderna kommer nog i mrogn efter som att min datas hårdisk måste uppdateras. JAJA bilderna kommer i morogn och jag måste säga förlåt för denna dåliga uppdatering från min sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0