Dagen i stallet + ridning.

Hejhej! Idag så var jag i stallet med Milla , Isabel och några fler. Det började med att möta upp Nathalie och Isabel i stallet och tag in hästarna. Jag och isabel tog dom hästarna som stod i en hage tillsammans. Jag tog då Gulliver och Isabel Zampette. Sedan så kunde vi tag in andra hästarna. Jag tog in Spot , Gwen, gulliver och Millie. Efter det så ryktade vi dom , Efter vi hade ryktat alla hästar så gick vi upp och åt. Sedan så gick vi alla ner och fixade stallet innan nybörjargruppen skulle komma. Så jag och Isabel fixade borstarna sedan så fixade jag lite grimmskaft. Efter allt jobb i stallet så var det klart och då började det komma folk som skulle rida. Jag fick tag han om Rubikon fast jag stod bara där och hållde i han. Så mycket fick jag inte göra men det blir sånt ibland. Sedan så gick jag och Natha ut till ridhuset för och kolla så någon behövde hjälp. Sen så gick vi till stallet och mockade och sopade. Sedan så skulle jag hjälpa en tjej med Spot och jag blev verkligen överlycklig , Jag fick nästan göra allt , jag fick kratsa hans hovar sadla och tränsa. Och sedan så följde jag med ut för att fixa allt som behövdes. Sedan gick jag och Isabel upp till caféterian och mötte Kristina och Nathalie. Sedan så kom alla in så vi snackade en lång stund .. Sedan så gick vi alla ner för vi skulle till höskullen och det var verklige super kul där uppe! Vi alla gick upp och sedan så skulle vi gå upp till klocktornet och det var läskigt :o Och sen gick jag och Kristina ut för att kolla iaf nathalie's hand stack ut genom klockan för det fanns ett hål där . Och det var superkul och se det! Hahah .. Sedan så gick jag inte upp dit för jag mötte Sandra och jag frågade henne iaf hon ville hjälpa mej med Dante ! Men sen visade det sig att han var redan ute. Så jag och sandra tänkte gå upp till höskullen men då kom alla ner. Så det var synd . Sedan så fortsatte vi med att sopa och mocka , vi gjorde det hela dagen an man säga.
Sedan följde Isabel med mig till Dante .






Ridningen gick superbra! Dante var seg ibörjan men sedan började han vakna upp.
Jag hoppade 65cm oxer och det gick också bra . Men i traven så gjorde det verkligen ont i knäväcken för jag hade för korta stigbyglar som Isabel sa. Heh , men sedan tog jag ner 2 hål och dom blev för långa men sedan så gick det bra. Det kändes som dante dog för jag väger för mycket :s Men det gick iaf superbra!
Och jag önskade häst , Jag önskade Gulliver och Mirte. Men jag tror det är störst chans att jag får Mirte.
Jag börjar sakna Millie super mycket!:( Ska försöka rida henne näst-nästa vecka.


Imorgon så åker jag , Isabel och Milla
till stallet hoppas jag iaf!


Hejdå!




Kommentarer
Postat av: amanda

sv: Det beror på hur duktig personen var. :)

2012-02-13 @ 20:21:24
URL: http://amandanordstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0