Dagen igår på GRC!

Började men att jag & Jennifer gick upp vid 8. Vi satte på oss ridkläderna , packade matsäck och sådär. Sen kom Sara och hämtade oss vid tio över nio. Det tog ungifär 20 minuter att åka dit. Där mötte vi Sussane. Vi skulle sätta på storhästarna täckena , bensydd bak och lindor. Sen skulle vi ta ut dem. Hästen som jag tog ut var hyper pigg och stegrade typ 10 gånger , hah! Sen gav vi dem mat och så. Efter de så fyllde vi höpåsar. Gav alla hästarna & ponnysarna mat. Sen tog vi in storhästarna lite senare. Jag tog in samma och han travade in hela vägen samma takt som jag gick. Vi tog sen in ponnysarna. Jag tog in typ 6 styckna. Fick ta två och två i taget.
-
Sen så började vi att borsta på dem vi skulle rida. Jag borstade på Tramp. Och efter de fick vi börja sadla och tränsa. Sen gick vi ut till ridhuset. Vi började med att skritta på långa tyglar. Jag skrittade i ungifär 7 minuter. Sen tog jag tyglarna , ökade och minskade och sådär. Sen kom jag fram i trav. Efter två varv så hoppade han åt sidan och stack iväg. Jag tappade tyglarna för han drog ner huvudet. Han saktade av och när jag lutade mig fram för att ta tyglarna så sprang han iväg i galopp och bockade. Jag landade med ansiktet före & AJ vad ont det gjorde! Fick en massa sand i munen , håret , innanför kläderna , näsan och överallt. Mina tänder var helt bruna utav sand. Sen hoppade jag upp igen och då skulle jag galoppera. Han gör samma sak igen fast då landar jag magplask. Och det gjorde MYCKET ondare! Tappade andan ett tag. Sen hoppade jag upp. Galopperade igen och hoppade. Berömde efteråt. Sen skrittade jag av han. Fick prova att hoppa på bus och hon var SEG! Jag travade bara på henne. Sen fick jag rida Kråpek. Efter étt tag så bestämde Jennifer och jag oss för att köra race tävling och då hade hon Tramp. Och jag har aldrig ridit så snabbt! Han var hur snabb som helst och tyckte att det var superkul att galoppera. Han bara ökade och ökade utav sig själv!

-

Sen tog vi in skettisarna. Jag red Ronja & Jennifer Evita. Det var hur kul som helst! Vi skrittade , travade och galopperade. Dom tyckte också att det var jätte kul! Vi gjorde en massa mer men inlägget ska inte bli flera mil långt , heheh! ;) Ha det bäst finaste bloggläsare!



Kommentarer
Postat av: Isabel/ brudarnaistallet

Du sa idag på SORF att du inte galopperade. Och nej jag tror inte att Evita tyckte det var roligt, heh.

2012-02-05 @ 22:25:22
URL: http://brudarnaistallet.blogg.se/
Postat av: Jennie

Förlåt om jag skrattar med allså det lät lite roligt att du ramlade med huvudet före och fick massa sand i munnen och att dina tänder var helt bruna :P Hehe..



Kramis: Jennie <3

2012-02-06 @ 19:50:16
URL: http://ttjejrttarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

2012-02-06 @ 19:51:22
URL: http://ttjejryttarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

2012-02-06 @ 19:51:22
URL: http://ttjejryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0