En bra dag på grällsta.

Hejhej , idag var jag på grällsta med Milla och Jennifer. Det första vi gjorde var att åka dit , vi mötte sussane och sedan så gick vi in till stallet. Vi började med att tag och kratsa hovarna på 2 hästar som skulle ut och sätta täcken på dom. Sedan efter det var klart så fick jag tag en häst och gå ut och vänta ungefär i 10 MINUTER i shyllan(stavning) sen så kom dom ut och då kom sussane och visade var hon skulle stå och hon var huur läskigt som helst , när jag km in i hagen så började hon typ nästan sticka iväg så jag ramlade men hållde i grimskaftet sen så hällde jag ut höet och sen så började hon och bocka när jag släppte påsen så jag blev hur jävla rädd som helst men jag tog det "coolt" hah .. Sedan så gick vi in och då skulle vi linda lindor , Sedan skulle vi ge mat till shettisarna alltså ( Evita , Ronja och någon annan ) . Sen skulle vi tag in hästarna från hagen och jag tog 2 hästarna samtidigt och dom HATADE verkligen varandra dom började gå in i varandra ena börja putta den ena med rumpan och allt . Sen när vi skulle ta in dom till stallet så blev jag inträngd av en häst och det gjorde ont hah ..Och sedan så tog jag in Edd som var hur snäll och gulligt o gosig som helst! Ohh älskar den ponnyn alltså! Sedan efter allt det skulle vi äntligen sadla dom och tränsa och jag tog såklart . Kropek :) Det tog en stund innan jag kunde hoppa upp när vi gick till ridhuset för jag trodde sadeln inte satt åt för den va lite lös men sen kunde jag hoppa upp hehe.. Och vi började med att skritta med långa tyglar , sen tog vi tyglarna efter 5-10 minuter kanske och börja trava , sedan skulle vi känna på vänstergaloppen och det första kropek gör det att han sticker iväg en bit i fullfart så jag blev skit rädd . Men sen så lugnade han ner sej.
Sen så skulle vi hoppa lite granna och jag hoppade jätte dåligt , för jag visste inte alls iaf han skulle hoppa eller inte .
Sedan så bytte häst efter en låååång stund . Så milla fick tag kropek och rasa(stavning) med. Och han hade fart den killen så jag fick hålla i Tramp . Sedan så gick vi in i stallet efter vi hade ridit så vi tog vår lunch jag hade bara risifruttie med mig . Sedan så åkte jag hem för jag fröös ihjäl och dom skulle rida barbacka så palla sitta där bara och glo medans jag inte får rida eller jag ville inte rida så jag åkte hem istället.  Men det var de vi gjorde idag !

Bilderna får ni se sen.







Tack för en underbar dag Milla och Jennifer!:)


Hejdå!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0